Obiectivul principal al celor mai mulţi manageri este să crească profiturile şi cota de piaţă ale companiilor unde lucrează însă sunt unii care au o sarcină mult mai dificilă: de a “salva” o companie de la faliment. Asta înseamnă pentru ei o muncă constantă sub presiunea de a-şi pierde propriul job iar puţini sunt cei care fac faţă.
Cu această situaţie s-au confruntat şi Ron Johnson, fost CEO al retailerului fashion J.C. Penney şi Thorsten Heins, fost CEO al BlackBerry. Ei se află printre cei mai slabi CEO al anului 2013, potrivit lui Sydney Finkelstein, profesor de management la Şcoala de business din cadrul Colegiului Dartmouth. Lista lui Finkelstein îi include şi pe Eddie Lamper, CEO al retailerului Sears, Eike Batista, preşedintele conglomeratului brazilian EBX Group şi Steve Ballmer, CEO Microsoft, care se va retrage de la conducerea grupului în următoarele luni.
Ron Johnson, fost CEO al J.C Penney
Greşeala fostului CEO al J.C. Penney Ron Johnson a fost aplicarea strategiei folosite în magazinele de retail ale Apple, pe care a creat-o cu co-fondatorul Apple Steve Jobs, în business-ul J.C Penney. Cu toate că strategia care presupunea produse diferite, fără discounturi, a avut un real succes în cazul Apple, acest lucru nu s-a întâmplat şi pentru J.C Penney. Acţiunile J.C Penney au scăzut cu 50% în timpul mandatului lui Johnson.
Thorsten Heins, fost CEO al BlackBerry
Heins a făcut două mari greşeli: a “tot insistat cu aceeaşi idee a telefoanelor mobile”, însă până când au apărut noile modele, “consumatorii au mers mai departe”, consideră Finkelstein. Mai mult, Heins “nu a înţeles cum funcţionează BBM – blackberry messenger – o aplicaţie incredibilă. I-a luat o veşnicie să înţeleagă că BBM este o aplicaţie independentă, care punct de pornire pentru multe alte platforme.”
Eddie Lampert, CEO al Sears
Sp