În urmă cu şase ani, RAJA Constanţa a lansat la nivelul judeţului campania de încheiere a convenţiilor de facturare individuală la nivelul asociaţiilor/blocurilor/ condominiilor. Campania a avut ca obiectiv principal evitarea debranşării întregii asociaţii, în caz de neplată a contravalorii consumului de apă a vreunui utilizator din cadrul unui condominiu. Facturarea individuală pe apartamente este o soluţie civilizată, prin care se va respecta regula “Consumatorul plăteşte”, iar la nivelul asociaţiilor de locatari/proprietari nu vor mai exista cazuri în care utilizatorii bun-platnici să sufere de lipsa apei, din cauza datornicilor, în urma aplicării măsurii de debranşare pentru recuperarea debitelor. Dar această campanie a venit şi în sprijinul celor care aveau datorii. Pentru toţi aceştia, RAJA Constanţa a încheiat procese verbale de eşalonare pe termen lung, ceea ce înseamnă că ratele pentru achitarea debitelor au fost foarte mici şi se încadrau în limita suportabilităţii, din punct de vedere financiar, pentru orice famile.
Plata se face individual
Practic, în urma încheierii convenţiilor cadru de facturare individuală a consumurilor de apă şi canalizare, pe baza tabelelor cu consumurile defalcate, primite de la asociaţii, RAJA Constanţa poate emite lunar factura pentru fiecare apartament în parte, din cadrul unei asociatii de locatari / proprietari. Ca şi în cazul plăţilor pentru energie, telefonie sau cablu TV, şi plata apei se va face individual. În aceste condiţii, RAJA Constanţa va putea actiona direct asupra debitorului pentru recuperarea creanţelor, fără ca aceste acţiuni să aibă un efect negativ şi asupra abonaţilor bun-platnici de la nivelul asociaţiilor. Mai precis, RAJA Constanţa nu va mai aplica măsura de debranşare de la sistemul de alimentare cu apă în cazul asociaţiilor debitoare.
În urma încheierii acestor convenţii, citirea con