Liceul Teoretic “Bolyai Farkas” din Târgu-Mureş a găzduit joi, 19 decembrie, a noua ediţie a târgului tinerilor antreprenori din şcoală. Târgul s-a desfăşurat sub tutela “Junior Achievement”. Anul acesta au participat 40 de tineri antreprenori, care au încercat să vândă obiecte artizanale, originale, confecţionate de ei. În România din 1993, Junior Achievement (JA) implementează în şcoli programe de educaţie economică, antreprenorială, financiară şi de orientare profesională. Prin activităţile learning by doing desfăşurate la clasă şi interacţiunea cu consultanţi voluntari din comunitatea de afaceri, tinerii dobândesc competenţe esenţiale pentru viaţă alături de experienţe inedite. 37 de ţări din Europa şi 121 din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea se desfăşoară în peste 1.000 de şcoli publice din întreaga ţară datorităparteneriatului cu Ministerul Educaţiei.
Pe stand, om de zăpadă de anul trecut
Judecând după standurile amenajate de tinerii antreprenori, viitorul economiei româneşti este în mâini bune. “Noi suntem trei în această afacere. Una dintre activităţile noastre preferate în sezonul de iarnă este să facem oameni de zăpadă, aşa ne-a venit ideea de a face o afacere din asta. Aşa am ajuns să comercializăm, printre altele, oameni de zăpadă de anul trecut”, la borcan ne-a lămurit Marton László, unul dintre fondatorii firmei „Képtelen képek” (Instantanee imposibile),alături de Moldován István şi Jeszenszky Attila. Aţi ghicit cum putea arăta acest om de zăpadă? Probabil nu… Este vorba de un borcan de trei litri, cu apă în care pluteşte un morcov scofâlcit şi un pumn de pământ. Desigur, asta a fost doar o găselniţă de marketing a tinerilor afacerişti, care de fapt se ocupă cu fabricarea şi comercializarea unor felicitări şi calendare inedite. „Avem şi un plan de afaceri şi ne străduim să facem şi profit”, a mai spus Marton. Am înce