Prima autostradă în concesiune din România va fi construită de francezii de la Vinci, un proiect estimat la 1,2-15 mld. euro. Lucrările vor începe în aprilie, potrivit directorului general al CNADNR, și vor fi finalizate la sfârșitul anului 2016. Pentru a circula pe cei 58 de kilometri, șoferii vor fi nevoiți să achite și o taxă de până la 10 lei
Asocierea VISTRADA Nord, formată din companiile Vinci (Franța), Strabag (Austria) și Aktor (Grecia), a fost selectată pentru construcția și operarea tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, primul proiect în concesiune pe care vrea să-l deruleze România. Anunțul referitor la desemnarea constructorului a fost făcut de premierul Victor Ponta, cu ocazia inaugurării loturilor 1, 2 și 4 ale tronsonului de autostradă Sibiu-Orăștie. „De la domnul Şova (ministrul marilor proiecte – n.r.) şi de la CNADNR aştept o veste bună... Daţi, domnilor, vestea bună, că ţine cariera mea politică de ea. Avem câştigător pentru Comarnic-Braşov“, a spus premierul, care în februarie 2013 spunea că nu mai candidează în 2016 la nicio funcție publică dacă nu va fi gata autostrada. „Avem o ofertă serioasă, şi de anul viitor putem începe faimosul Comarnic-Braşov“, a menționat Ponta.
Nici premierul și nici reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) nu au prezentat valoarea contractului și nici alte detalii. Contactat de Capital, directorul general al companiei de drumuri, Narcis Neaga, ne-a transmis că nu ne poate oferi informații despre contract întrucât se află în perioada în care se pot depune contestații. „Începând de astăzi (joi, 19 decembrie – n.r.) sunt 10 zile, perioadă în care se pot depune contestații“, ne-a precizat Neaga. El ne-a menționat că în cazul în care nu există contestații din partea asocierii Impregilo-Salini (Italia), cel de-al doilea ofertant, contractul c