Producătorii de vin resimt în mod diferit impactul sărbătorilor de iarnă asupra vânzărilor în funcţie de segmentul de preţ pe care se poziţionează, astfel că vinurile scumpe sunt pe o pantă ascendentă, în timp ce segmentul mediu resimte încă puterea de cumpărare fragilă.
„Consumatorul premium ce face achiziţii de peste 30 de lei per sticlă a dus la o creştere mai mare de 20% în magazinele de vin şi pe segmentul corporate, în timp ce piaţa de retail modern are un plus de 3-4%“, a spus Ciprian Roşca, directorul comercial al producătorului Cramele Recaş.
El a menţionat că printre tendinţele observate anul acesta în piaţa vinului au fost întârzierea achiziţiilor, o avalanşă de site-uri cu oferte corporate şi creşterea volumului de spumante, indiferent de provenienţă.
Recaş aşteaptă anul acesta în decembrie o creştere cu 10-12% a vânzărilor comparativ cu acelaşi interval din 2012.
Pe piaţa vinului se fac anual rulaje de 350 mil. euro, iar dacă se consideră că un sfert din consum se realizează în această perioadă, rezultă că de sărbători se vinde vin de aproximativ 90 mil. euro. Piaţa vinului este considerabil mai redusă comparativ cu alte băuturi, însă tot mai multe crame noi apar datorită fondurilor europene. Spre exemplu, berea reprezintă o industrie de peste 1,5 mld. euro, în timp ce spirtoasele formează o piaţă de peste 700 de milioane de euro.
Citiţi mai multe detalii aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.12.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.2