După ce a fost uns ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a promis că va construi autostrada Iași-Câmpia Turzii, deși construirea de autostrăzi nu era în subordinea sa, ci a ministrului delegat pentru Marile Proiecte, Dan Șova. Și, ca să se poată ține de promisiune, Fenechiu l-a convins pe premierul Victor Ponta să treacă autostrada la Ministerul Transporturilor și a promis că va găsi finanțator, pentru a face parteneriat public-privat. Acum, pentru că nu a reușit să o facă, Fenechiu plecând de la minister după ce a fost condamnat pentru fapte de corupție, premierul vrea să i-o dea înapoi lui Șova. Asta, după mai multe bâlbâieli: se va construi prima autostradă fără un traseu bine stabilit, primarii să colaboreze cu drumarii, iar constructorii vor decide pe unde se va face noua autostradă Iaşi-Câmpia Turzii. Sursa: RĂZVAN PETRESCU
Executivul a discutat, ieri, trecerea proiectul de hotărâre pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr.222/2013 pentru darea în competenţa Ministerului Transporturilor a realizării proiectului de infrastructură de transport rutier de interes naţional Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureș-Iași.
Asta, după ce Ministerul Transporturilor a cerut, la începutul acestui an, mandatul Guvernului pentru construcţia autostrăzilor Câmpia Turzii - Târgu Mureş - Iaşi şi Bucureşti - Alexandria, prin parteneriat public-privat (PPP). În nota de fundamentare a proiectului de HG se precizează că reţeaua trans-europeană de transport (TEN-T) centrală va trebui finalizată, la nivel de autostradă sau drum expres, până la sfârşitul anului 2030.
Aceasta este prevăzută ca să fie construită la nivel local din următoarele secţiuni: Nădlac - Arad - Timişoara - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Cernavodă - Medgidia - Constanţa; Timişoara - Moraviţa; Lugoj - Calafat - Craiova - Alexandria - Bucureşti; Siret - Mărăşeşti - Buzău - Ploieşti - Bucureşti - Giur