Accidentul in lant produs pe autostrada Sibiu Orastie, de-abia data in folosinta cu numai cateva zile in urma, cuprinde in el intreaga aberatie romaneasca, desertul din spatele fanfaronadei taierii unor panglici si ruleta ruseasca pe care guvernantii acestei tari ne obliga sa o jucam zilnic cu vietile noastre.
Cu siguranta, ceata a jucat un rol important in producerea accidentului. Cu siguranta ca soferii, sau macar o parte dintre ei, s-au comportat iresponsabil. Insa la fel de sigur este, din relatarile tuturor martorilor si chiar din declaratiile politistilor, ca soseaua era acoperita cu polei.
Drumul a fost inaugurat sa se vada frumos la televizor, cu artificii sa ia ochii poporului, insa este evident ca inainte sa fie deschisa circulatia nu a fost asigurata si intretinerea, mai ales pentru conditii pe timp de iarna. A fost polei, putea sa fie un viscol, ca doar suntem in decembrie. Probabil ca in loc de imensul carambol am fi avut zeci de masini inzapezite, asa cum am avut in urma cu doi ani pe centura Bucurestiului.
Cate autostrazi avem in tara aceasta de nu suntem capabili sa le asiguram macar lor o intretinere corespunzatoare indiferent de anotimp? Autostrada ar trebui sa fie cel mai sigur drum pe sofer, acela pe care este convins ca va avea parte de cele mai bune conditii cu putinta.
La inceputul iernii, jumatate din drumurile nationale nu aveau asigurata deszapezirea. Intre ele si autostrazile. La prima si singura zapada mai serioasa cazuta, s-au blocat urgent cateva drumuri nationale. Smecheria nu e noua. Nu facem licitatii pentru ca sa nu respectam regulile de transparenta, iar in situatie de urgenta atribuim contractul direct, pe sume cu mult peste ceea ce ar fi normal, clientului politic. Asa ajungem sa avem cea mai scumpa si cea mai proasta deszapezire din Europa.
In plus, pe primul plan nu e n