Vânzările de jucării şi jocuri din România ar putea ajunge luna aceasta la 50 de milioane de euro, în condiţiile în care marii retaileri şi magazinele online spun că vânzările din preajma Sărbătorilor de Iarnă asigură până la 35% din cifra de afaceri dintr-un an.
Noi am făcut o optimizare a reţelei Toyplex şi am decis să ne concentrăm pe magazinele din Bucureşti şi pe magazinul online, dar pe metru pătrat vânzările sunt în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat pentru ZF Lorand Szarvadi, acţionarul magazinelor Toyplex, care spune că 35% din vânzările dintr-un an se fac în decembrie.
Compania Toy Concept, care deţine în prezent o reţea de nouă magazine sub brandul Toyplex, a înregistrat anul trecut afaceri de 11,5 mil. lei (2,5 mil. euro), iar faţă de 2010 businessul este de aproape trei ori mai mare, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
Este o lună bună, cu vânzări în creştere, spune Szarvadi, care adaugă că pentru anul 2014 focusul va fi pe segmentul online.
Piaţa de jucării din România este estimată în acest an la 160 de milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2012, potrivit companiei de cercetare Euromonitor. Dimensiunea redusă a pieţei, ratele anuale de creştere de peste 10% anticipate de firmele de cercetare şi numărul încă redus de magazine specializate au atras în ultimii doi ani şi nume grele de afară în retailul de jucării.
După Lego, care a intrat direct în România, la jumătatea lui 2011, anul acesta retailerul grec Jumbo a făcut primii paşi pe piaţa locală şi a deschis un hipermarket de jucării de 14.000 de metri pătraţi pe bulevardul Pallady din estul Capitalei. Pentru Lego, pariul pe România este până acum câştigător, în condiţiile în care compania a intrat pe profit încă din primul an de funcţionare şi a raportat vânzări de 27 mil. lei (6 mil. euro) în 2012 cu numai 9 angajaţ