Parcul auto național din România a ajuns, la finele anului 2012, la 5,71 milioane de unități, în creștere cu 26,8%, comparativ cu 2007. Peste jumătate dintre autovehicule sunt mai mai vechi de 10 ani, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
În urmă cu șase ani, România avea în circulație peste 4,5 milioane de autovehicule, din care 2,03 milioane de unități mai vechi de 10 ani și 886.604 de unități cu vechime de peste 20 de ani. Un an mai târziu, numărul de autovehicule înregistrat în România depășea bariera de cinci milioane, ajungând la 5.071.697 unități. Românii au continuat să fie amatori de mașini second-hand, respectiv 2.149.507 unități, jumătate dintre acestea fiind încadrate în intervalul de vechime 6-10 ani, iar peste 3,12 milioane unități erau alimentate pe benzină, potrivit datelor DRPCIV, citate de Agerpres.
Trendul ascendent al parcului auto din România a continuat și în 2009, cînd s-a înregistrat o creștere de aproape 5% peste nivelul din anul anterior, iar numărul mașinilor a atins 5.323.960 unități. În același timp, a crescut și numărul autovehiculelor rulate, iar cele aproape un milion de exemplare mai vechi de 20 de ani, dar și cele de peste zece ani au contribuit la o cifră finală de 2,33 milioane de unități rulate.
Creșterea numărului de mașini noi sau second-hand rămâne constantă, iar în 2010 ajunge la 5.418.982 unități. Raportul dintre autovehiculele noi și cele rulate este egal, 2,38 milioane de exemplare încadrându-se la “rulate” mai vechi de zece ani.
Deși Programul 'Rabla' continuă să rămână funcțional, puterea redusă de cumpărare a românilor va conduce la majorarea semnificativă a parcului auto 'la mâna a doua'.
Astfel, în 2011, din cele 5.482.654 de unități consemnate la nivel național, 2,47 milioane însemnau mașini rulate, iar dintre acestea 1,83 de milioa