Trenurile de călători şi marfă vor începe să circule pe Podul 2 peste Dunăre între Bulgaria şi România din februarie 2014, informează Novinite.
Anunţul a fost făcut duminică într-un interviu pentru agenţia de ştiri Focus de către Kristian Krastev, CEO al companiei Căilor Ferate de Stat, BDZ Holding. Krastev a declarat că firma sa lucrează foarte bine cu omologii din România şi celălalt vecin - Serbia, după ce programul regulat al trenurilor de călători cu acesta din urmă a fost restabilit, transmite Agerpres.
Podul 2 peste Dunăre ce leagă Vidin în Bulgaria şi Calafat în România este parte a coridorului de transport paneuropean IV. Peste 415.000 de vehicule sunt de aşteptat să treacă podul în primul său an de funcţionare - 186.000 de automobile, 20.000 de autobuze, 209.000 de camioane, precum şi 4.745 de trenuri - 730 de pasageri şi 4.015 de marfă. Este de aşteptat ca numărul lor să ajungă la 8.504 până în 2030. Valoarea totală a proiectului este de 282 de milioane de euro, din care 106 milioane au venit din fonduri europene, iar restul au fost finanţări naţionale şi investiţii private.
Proiectul a fost demarat la sfârşitul anilor 1990, dar a fost blocat de mai multe ori. Singurul pod existent între cei doi vecini din Balcani, Podul 1 peste Dunăre ce leagă Ruse de Giurgiu, a fost finalizat în 1954, aminteşte Novinite.
În februarie 2013, oficialii au declarat că Podul 2 peste Dunăre va fi inaugurat pe 9 mai, de Ziua Europei, dar ceremonia a fost amânată.
Secţiunea finală a podului a fost terminată în octombrie 2012 şi întreaga construcţie între malurile bulgăresc şi românesc a fost conectată. Mai devreme se anunţase că infrastructura a fost finalizată de la sfârşitul lunii august 2012.
Podul are o lungime de 1,8 km, patru benzi, o cale ferată, un trotuar şi o cale de biciclete.
Există de asemenea un punct de control la frontieră.