Trenurile de calatori si de marfa vor incepe sa circule pe cel de-al doilea pod peste Dunare, care leaga Romania si Bulgaria, incepand din februarie sau martie 2014.
Anuntul a fost facut duminica de directorul executiv al firmei BDZ Holding, Kristian Krastev, care detine caile ferate de stat din tara vecina, informeaza Novinite.
El a precizat ca a colaborat foarte bine cu partenerii romani si cu cei din Serbia.
Podul 2 peste Dunare, care leaga Vidin de Calafat, face parte din coridorul IV paneuropean.
Peste 415.000 de vehicule se asteapta sa tranziteze aceasta cale de transport, in primul an, dintre care 186.000 de masini, 209.000 de camioane si 4.735 de trenuri.
Valoarea totala a proiectului este de 282 de milioane de euro, din care 106 milioane au venit din fonduri europene, iar restul au fost finantari nationale si investitii private.
Podul a fost inaugurat in iunie 2013, are o lungime de 1,8 km, patru benzi, o cale ferata, un trotuar si o cale de biciclete.
Exista de asemenea un punct de control la frontiera. Taxa perceputa incepe de la 6 euro si ajunge la 37 de euro, in functie de tipul de vehicul. Nu se percep taxe pentru pietoni, biciclisti, masini de pompieri, de politie si ambulante.
Trenurile de calatori si de marfa vor incepe sa circule pe cel de-al doilea pod peste Dunare, care leaga Romania si Bulgaria, incepand din februarie sau martie 2014.
Anuntul a fost facut duminica de directorul executiv al firmei BDZ Holding, Kristian Krastev, care detine caile ferate de stat din tara vecina, informeaza Novinite.
El a precizat ca a colaborat foarte bine cu partenerii romani si cu cei din Serbia.
Podul 2 peste Dunare, care leaga Vidin de Calafat, face parte din coridorul IV paneuropean.
Peste 415.000 de vehicule se a