Guvernul Romaniei are pe ordinea de zi un proiect de hotarare prin care sa abroge o alta hotarare data in 30 aprilie prin care proiectul autostrazii Tg. Mures - Iasi a fost mutat de la Departamentul pentru Infrastructura condus de Dan Sova, la Ministerul Transporturilor condus atunci de Relu Fenechiu. Cu toate acestea, potrivit strategiei USL de autostrazi pana in 2018 prezentat de premierul Ponta si Dan Sova in parlament, cea mai mare parte din autostrada Tg. Mures - Iasi nu apare ca prioritate.
Autostrada Tg. Mures - Iasi a fost data in competenta Ministerului Transporturilor la insistentele fostului ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, deputat de Iasi, desi, practic, desi toate proiectele de autostrazi au ramas la CNADNR in subordinea Departamentului pentru Infrastructura condus de Dan Sova.
La inceputul anului, Relu Fenechiu declara pentru HotNews.ro ca prim-ministrul a fost de acord cu mutarea si ca aproape a gasit fonduri pentru a realiza autostrada.
Citeste si: HARTA INTERACTIVA Chinurile facerii pentru autostrada de 9 miliarde de euro ce leaga Moldova de Ardeal: Relu Fenechiu sustine ca are o varianta care implica si fonduri europene, Dan Sova spune ca proiectul nu beneficiaza de finantare europeanaCu toate acestea, dupa condamnarea in prima instanta in dosarul Transformatorul, Relu Fenechiu a parasit functia de ministru, iar in locul sau la Transporturi a venit Ramona Manescu. Noul ministru a spus in repetate randuri ca autostrada Tg. Mures - Iasi va reveni in competenta CNADNR.
In noua strategie de autostrazi pe urmatorii 4 ani propusa de guvern, autostrada Tg. Mures - Iasi abia apare ca prioritate. De fapt, cea mai mare parte este lasata pentru "dupa 2018".
Singura portiune care apare in plan si pe care Guvernul spera sa o realizeze cu fonduri de coeziune (85% fonduri europene nerambursabile) este seg