Guvernul a hotărât: Autostrada Comarnic - Braşov va fi realizată în regim de concesiune, constructorul, firmele asociate Vinci- Strabag-Aktor, va termina calea rutieră pe banii lui şi va recupera investiţia printr-o taxă de 10 lei de fiecare maşină care o străbate, dar şi din închirieri de spaţii.
Tronsonul de autostradă are lungimea de 58 de kilometri şi ar urma să coste în jur de 1,2 miliarde de euro. Se estimează că realizarea autostrăzii va dura 4 ani. Calea rutieră va avea 53 de poduri şi viaducte şi cel puţin 18 tuneluri cu o lungime totală de 2,89 de kilometri. În afara proiectului de bază se mai ia în considerare realizarea a încă trei tuneluri, în lungime totală de 10 kilometri, în dreptul localităţilor Buşteni, Sinaia şi Predeal, pentru a evita trecerea autostrăzii prin centrul acestor staţiuni montane.
Drumarii vor întreţine autostrada pe durata contractului de 30 de ani, pe cheltuială proprie. Ei îşi vor recupera investiţia din închirieri de spaţii de servicii şi publicitare, din taxa de 10 lei pe fiecare maşină care va străbate cei 58 de kilometri, dar şi din 4,5 miliarde de euro de la bugetul de stat. Această sumă reprezintă “plăţi de disponibilitate”, adică bani care vor fi plătiţi doar dacă pe perioada contractului administrarea autostrăzii nu se va dovedi rentabilă pentru constructor. În acest fel, investitorul nu riscă, practic, nimic. Au inaugurat Lugoj - Deva în grabă, pentru Sărbători
Graba strică treaba... E concluzia după ce autorităţile au încercat să finalizeze primul lot al tronsonului de pe Autostrada Lugoj - Deva. Chiar dacă au reuşit să o inaugureze cu două zile înainte de Crăciun, aceasta e plină de probleme. Şoferii care vor traversa cei 27 km nu vor avea semnal la telefoane şi nu vor putea utiliza toalete sau telefoane de urgenţă. (Claudia Albu)