Regizorul roman Adrian Sitaru a mutat viziunea sa tragicomica si absurda catre relatia complexa dintre oameni si animalele lor de companie, noteaza revista americana Variety.
Intruziunea in spatiul domestic a unor necuvantatoare - un caine, o gaina, un iepure, un porumbel si o pisica - declanseaza schimburi rapide de replici, argumente taioase, negocieri, acuzatii si impacari, noteaza publicatia despre filmul Domestic.
Sitaru, cunoscut pentru scurt-metrajele sale ce au fost premiate la nivel international, a construit pelicula ca o serie de scenete. Acestea sunt filmate in mai multe apartamente ale aceluiasi complex rezidential.
"Filmul este plin de personaje pline de viata, care vor sa isi impuna viziunea confuza in haosul ce ii inconjoara. 'Domestic' gaseste in absurditate atat patos, cat si umor. Insa tonul sau ambiguu si faptul ca reflecta clasa muncitoare a Romaniei vor limita putin audienta", se arata in recenzia realizata de Variety.
Pelicula urmareste povestea a trei personaje principale - domnul Lazar (48 de ani, profesor si actualul presedinte al asociatiei de locatari a blocului sau), domnul Mihaes (40 de ani, taximetrist) si Toni (un tip de 25 de ani) - si a animalelor lor, toti fortati sa locuiasca impreuna in acelasi bloc.
Filmul se concentreaza pe conflictele iscate in aceasta comunitate, insa regizorul stabileste un ton specific de suprarealism. De exemplu, moartea socanta a unuia dintre personajele principale este anuntata in trecere, in timp ce un vis irelevant este mentionat in mod repetitiv.
"Productia modesta pune foarte bine in valoare existenta circumscrisa a personajelor. Iar sobrietatea camerei de filmat fixe a lui Adrian Silisteanu, in constrast cu pirotehniile folosite de Sitaru, confera o oarecare gravitate a nebuniei din film", conchid jurnalistii americani.
@N_