Licitaţia pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda a adus ca şi câştigători câteva firme de construcţii româneşti care până acum nu au mai primit în antrepriză generală un contract de autostradă.
Aceste firme au câştigat, în consorţiu cu firme italieneşti precum Impresa Ferrara sau RCM Construzioni, proiectul de construcţie a lotului al doilea al autostrăzii Sebeş-Turda, cu o lungime de 24,3 kilometri. Consorţiul este format din firmele RCM Construzioni – Imob Lux Construct – Consinit – Societatea de Construcţii Napoca – Impresa Ferrara – T Dancor RomConstruct – Shelter Construct – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna – Schiavo – Eurocerad International.
CNADNR nu a anunţat valoarea contractului pentru lotul al doilea al autostrăzii Sebeş-Turda, însă a precizat că, în medie, autostrada va fi construită cu 6 milioane de euro pe kilometru.
Printre firmele româneşti care vor construi tronsonul al doilea din Sebeş-Turda se numără Eurocerad International, companie deţinută de Florina Costache, o tânără de 32 de ani născută în Bucureşti. Compania, care nu a depus bilanţul pe anul 2012 la Ministerul Finanţelor, a fost înregistrată cu cifră de afaceri 0 şi profit 0 în 2011, însă a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 230.000 de lei şi un profit net de 218.000 lei, cu un singur angajat.
O altă firmă românească care a câştigat contractul pentru Sebeş-Turda este Societatea de Construcţii Napoca, controlată indirect de omul de afaceri clujean Ioan Bene. Compania a avut anul trecut afaceri de aproape 26 de milioane de euro, la un profit de 3,2 milioane de euro, cu 197 de angajaţi. Anul 2012 a adus o creştere spectaculoasă a rulajului aceste companii, în contextul în care în 2011 Societatea de Construcţii Napoca avea afaceri de doar 3,4 milioane de euro.
Pe de altă parte, compania T Dancor Romconstruct este controlată de Vio