Copiii cu dizabilităţi, în special cei cu epilepsie, ar putea avea acces mai uşor la educaţie, datorită unui proiect lansat marţi prin care, printre altele, părinţii acestora vor beneficia de consiliere, iar cadrele didactice vor primi informaţii pentru evitarea cazurilor de discriminare.
Proiectul "Elev în clasa I" este iniţiativa Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), în parteneriat cu Asociaţia pentru Dravet şi Alte Epilepsii Rare şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.
Acest proiect, care îşi propune facilitarea accesului la educaţie al copiilor cu dizabilităţi, cu accent special pe categoria copiilor cu epilepsie, are trei obiective principale. Primul este implementarea unui program pilot de consiliere a părinţilor de copii cu dizabilităţi/epilepsie pentru facilitarea accesului la învăţământul primar. De asemenea, se urmăreşte implementarea unui program de informare a cadrelor didactice din ciclul primar din Bucureşti cu privire la problematica epilepsiei, precum şi a unei campanii de sensibilizare a opiniei publice fata de epilepsie in general, de demitizare a acestui tip de dizabilitate, după cum se precizează într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Astfel, arată iniţiatorii, pe parcursul a şase luni, echipa CEDCD şi Dravet România vor derula 100 de şedinţe de consiliere a prinţilor de copii cu epilepsie pe linie de drepturi şi suport psihologic, vor organiza trei sesiuni de informare a aproximativ 100 de cadre didactice din ciclul primar privind prevenirea situaţiilor de discriminare şi modalităţile de intervenţie în caz de criza epileptică şi vor derula o campanie de informare în 20 de şcoli din Capitală.
"Ne dorim ca acest proiect pilot să devină un model de bună practică pentru combaterea discriminării copiilor cu dizabilităţi pe linia accesului la educaţie. Ne dorim ca rezultatele acestui p