Petru Berciu, managing partner al BDG Import, cel mai mare importator de băuturi spirtoase, spune că perioada sărbătorilor reprezintă vârful vânzărilor de băuturi spirtoase, în condiţiile în care piaţa a suferit în ultima perioadă atât din cauza creşterii accizei, cât şi din cauza majorării preţurilor materiilor prime.
Petru Berciu, managing partner al BDG Import, cel mai mare importator de băuturi spirtoase, spune că perioada sărbătorilor reprezintă vârful vânzărilor de băuturi spirtoase, în condiţiile în care piaţa a suferit în ultima perioadă atât din cauza creşterii accizei, cât şi din cauza majorării preţurilor materiilor prime.
„Întotdeauna în perioada sărbătorilor vânzările în două luni sunt cam de 30-35% din vânzările totale ale unui an. Problema nu este cât vindem noi în perioada aceasta, ci cât vând cei cărora le vindem noi. Noi vindem unor distribuitori, ei unor reţele de retail şi până la urmă ceea ce contează este cât cumpără clientul, nu cât cumpără distribuitorii de la noi”, a declarat recent Petru Berciu.
Piaţa de băuturi spirtoase ajunge anual la peste 160 milioane de litri ( dintre care mai bine de 70% nefiscalizaţi), cu o valoare de peste 700 de milioane de euro, conform datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Perioada sărbătorilor este gura de oxigen pe care o aşteaptă importatorii şi producătorii locali de băuturi spirtoase, după ce în luna septembrie guvernul a crescut acciza la alcool de la 750 de euro pe hectolitru la 1.000 de euro pe hectolitru. Cele mai afectate de această măsură au fost băuturile ieftine, şi nu cele cu concentraţie alcoolică mai mare aşa cum este whisky-ul.
Una dintre cele mai vândute băuturi în această perioadă a sărbătorilor este vodca, băutură care în ultimii ani a crescut considerabil datorită mulţimii de posibilităţi în care se poate combina cu alte băuturi n