Cu creșteri de vânzări de două cifre, similare celor din vremurile de boom economic, proprietarii magazinelor Ego Men’s Fashion Concept sunt excepția de la regula scăderilor din industria românească de modă premium şi de lux
Principala lecţie pe care criza le-o predă oamenilor de business este, de obicei, managementul scăderii. Există însă şi companii pentru care acest curs nu este obligatoriu. Un exemplu concret este Ego Men’s Fashion Concept, un magazin specializat în modă exclusiv pentru bărbaţi, deţinut de Ionuţ Marin şi Adrian Popa, care şi-a crescut încasările constant, cu 65% în fiecare an. Businessul Ego, lansat în întregime în vremuri de criză (martie 2010) - într-o perioadă în care alți retaileri din segmentul fashion destinat clienților cu venituri peste medie și mari au ieșit din joc -, a ajuns la o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro.
Pentru cei doi antreprenori, oportunitatea de criză s-a numit Băneasa Shopping City. Pe fondul dificultăților financiare ale unora dintre chiriaşi, care au fost nevoiţi să tragă obloanele, au putut obține un spaţiu de 80 mp, unde au deschis primul magazin, în urma unei investiţii de 170.000 de euro (cu stocul de marfă). „(...) erau vreo 12 spaţii eliberate sau în curs de eliberare“, îşi aminteşte Ionuț Marin, managing partner al firmei, adăugând că „puţini s-ar fi încumetat să facă un business atunci, dar noi am crezut foarte tare în proiectul nostru“. Asta nu înseamnă însă că n-au întâmpinat şi dificultăţi: „După şase luni am fost relocaţi într-un spaţiu mai mare, şi, de regulă, un magazin are nevoie de cel puţin doi ani să se aşeze. În momentul acela a fost o situaţie nasoală pentru noi, dar, în timp, s-a dovedit a fi o mutare câştigătoare (...) aveam, la un moment dat, cele mai mari vânzări pe metrul pătrat. Am depăşit chiar şi vânzările celor de la iStyle (magazin cu produse Apple – n.red.)“, s