Dan Şucu, proprietarul grupului Mobexpert, cel mai mare grup din industria locală a mobilei, cu afaceri de 115 mil. euro în 2012, îşi aminteşte că în urmă cu 15 ani companiile alocau mai mult timp activităţilor birocratice decât celor de zi de zi care erau legate de clienţi, ceea ce s-a schimbat pe măsura ce România s-a apropiat de integrarea în UE.
“Erau atât de multe activităţi birocratice care te îngropau, erau atât de multe solicitări din partea tuturor ministerelor, agenţiilor, din partea tuturor activităţilor de toate felurile (…) Lucrurile s-au simplificat începând cu 2002-2003 şi pe măsura ce România mergea spre o aderare către comunitatea europeană. În momentul de faţă atenţia pe care o poţi da clientului, cel care cu adevărat decide dacă eşti sau nu mai eşti acolo maine, este cea care este primordiala. Aceasta este diferenţa”, a afirmat Şucu.
Şucu, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori locali, a vorbit într-un interviu video acordat ZF în cadrul campaniei ZF 15 ANI despre principalele transformări prin care a trecut economie în ultimii 15 ani, despre aşteptările pentru anii următori, despre produsele create în România nu doar fabricate aici şi despre adaptarea la noua realitate economică.
În urmă cu 20 de ani, Şucu a pus bazele Mobexpert, grup care astăzi realizează cele mai mari rulaje din piaţa de mobilă, şi care operează o reţea de peste 30 de magazine dar şi nouă fabrici.
Cum s-a schimbat faţa businessului românesc după integrarea în Uniunea Europeană
Omul de afaceri, care la începutul anilor 2000, a mizat pe magazinele de mobilă de mari dimensiuni, fiind primul retailer din această industrie care aducea un astfel de concept în România, este de părere că retailul este o competiţie “cât se poate de dură”, cu un număr mare de operatori în care fiecare încearcă să facă în fiecare zi să facă mai bin