O cercetare de piață realizată de GfK România, în domeniul magazinelor de tip supermarket, a evidențiat un clasament al celor mai mari rețele, pe baza volumului de cumpărături făcute de români.
Rezultatele publicate arată că cele mai puternice rețele de retail din România sunt Kaufland, Carrefour și Lidl. Ele formează top 3 jucători din punct de vedere al cheltuielilor casnice în prima jumătate a anului 2013. Clasamentul este asemănător celui din 2012.
“Până în septembrie 2014, ne așteptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor Real de către Grupul Metro și remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanț de hypermarketuri din România”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods &Retail Director GfK România.
Dacă ne uităm la rezultatele cumulate ale celor doi retaileri (Auchan și Real), obținute în prima jumătate a anului 2013, aceștia acoperă 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei și puțin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hypermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România.
Retailului modern este din ce în ce mai prezent în viața românilor, acoperind în prima jumătate a anului 53% din valoarea totală a produselor de larg consum.
Hypermarketul este canalul cu cea mai mare creștere, cu 3 puncte procentuale față de anul anterior, atingând o cotă de 28%.
Principalul motiv al evoluției pozitive în hypermaketuri este faptul că mai mulți români au ales să își facă cumpărăturile din acest format de magazin, fără să renunțe însă la altele.
“Observăm un fenomen accentuat de duplicare a cumpărătorilor – 9 din 10 români își fac cumpărăturile atât din comerțul modern cât și din cel tradițional”, adaugă Raluca Răschip.
Activitățile retailerilor s-au in