Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România, spune că în ultimii ani se observă o schimbare a obiceiurilor românilor atunci când achiziţionează decoraţiuni de Crăciun, aceştia cumpărând mai degrabă din impuls.
“Consumatorii cumpără pe loc podoabele care îi atrag, în cantitate mică şi folosesc podoabele cumpărate în anii trecuţi”, a declarat Andreea Mihai, care lucrează în cadrul retailerului de circa 13 ani. Ea spune că în magazinele Carrefour se vând circa 1,3 milioane de decoraţiuni de Crăciun în această perioadă şi că se vând foarte bine decoraţiunile pentru casă, costumele de Moş Crăciun, coroniţele, suporturile pentru lumânări, dar şi brazii sau beteala.
“Vârful de vânzări se atinge cu câteva zile înainte de Crăciun”, precizează ea.
În România sunt puţine firme care produc globuri, brazi artificiali sau alte astfel de decoraţiuni. Astfel de decoraţiuni se pregătesc cu mult înaintea sărbătorilor, ba chiar de la începutul anului, dar le aduc câştiguri bune firmelor din domeniu.
În judeţul Argeş de exemplu firma Rom-Handcraft produce globuri făcute manual care ajung în special la export.
„Noi facem export în Statele Unite ale Americii şi în Germania, dar am hotărât să facem globuri şi pentru piaţa românească. Nu îmi aduce mulţi bani această afacere, sunt alte satisfacţii sufleteşti”, povesteşte Vasile Stevoiu, administratorul firmei. Societatea Rom-Handcraft şi-a început activitatea de producţie de ornamente pentru brazi de Crăciun din anul 2005, preluând activitatea firmei Rom Icecoop care se ocupa de exportul produselor fabricate de cooperativa meşteşugărească în principal globuri de Crăciun.
Proprietarii Rom-Handcraft au adunat cei mai buni lucrători din zonă şi au pus bazele unei firme care a ajuns anul trecut la un rulaj de 1,7 milioane de lei (circa 390.000 de euro). În prezent, 97% din participaţiile