Depoul de locomotive din Dej s-a transformat într-un adevărat spectacol de lumini. Sute de metri de instalaţie luminoasă au acoperit locomotivele de aici, unele dintre ele fiind unicat, altele foarte vechi, însă toate cu o poveste în spate.
Din cele 18 vagoane de epocă renovate în Depoul din Dej, 11 au fost împodobite cu sute de metri de tuburi de lumină. La împodobirea trenurilor renovate de-a lungul a peste 20 de ani s-a lucrat la foc continuu peste două săptămâni.
"Am lucrat pentru împodobirea lor două săptămâni, însă din 1992 lucrez la restaurarea lor şi acum avem 18 exemplare. Instalaţia luminoasă are aproximativ 600-700 de metri. Avem expuse aici aproape toate tipurile de locomotive mai importante care au circulat pe reţeaua din România. Avem, de exemplu, prima locomotivă diesel din România, care a venit în 1959 din Elveţia, prima locomotivă electrică fabricată în fosta Iuguslavie în '73 şi cea mai mare locomotivă cu aburi fabricată în România, singurul exemplar. E o mică avere pe care noi am reuşit să o păstrăm", a explicat Florin Nan, operator secţia de reparaţii locomotive Dej.
Cei care vor să vadă bătrânele bijuterii o pot face pe gratis, iar reprezentanţii "muzeului" au pregătit şi o surpriză pentru vizitatori: un vagon vechi renovat, care este adăpostul unor obiecte care au fost păstrate zeci şi chiar sute de ani. Printre aceste lucruri regăsim inclusiv motoare de trenuri, cărţi sau poze.
O locomotivă cu abur din anii '50 este expusă şi pe platoul din Gara Cluj-Napoca. Modelul este considerat un "Ferrari" al locomotivelor cu abur, deoarece are o viteză cu 30 de km/h mai mare decât celelalte. Citeşte şi
"Ferrari"-ul locomotivelor cu abur, expus în Gara Cluj (GALERIE FOTO)
FOTO Cu locomotivele în sânge şi în suflet