Licitaţia pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri, a fost finalizată după doar 50 de zile, “timp record, unic în istoria Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România”, potrivit Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine. Primul lot al autostrăzii Sebeş-Turda, cu o lungime de 17 kilometri, va fi construit de italienii de la Impregilo şi Salini, în timp ce al doilea lot, cu o lungime de 24,3 kilometri, va fi realizat de asocierea RCM Construzioni – Imob Lux Construct – Consinit – Societatea de Construcţii Napoca – Impresa Ferrara – T Dancor RomConstruct – Shelter Construct – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna – Schiavo – Eurocerad International. Tronsonul al treilea al autostrăzii Sebeş-Turda, ce va avea o lungime de 12,5 kilometri, va fi construit de italienii de la Tirrena Scavi şi Societa Italiana per Condotte d’Acqua, iar lotul la patrulea, de 16,3 kilometri, va fi construit de austriecii de la Porr Construct şi Porr Bau. Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură, aflat în subordinea ministrului Dan Şova, nu precizează valoarea fiecărui contract în parte, însă spune că în medie un kilometru de autostradă pe ruta Sebeş-Turda va fi construit cu circa 6 milioane de euro. Şoseaua Sebeş-Turda, care va face legătura între proiectul prioritar 7 de autostrăzi (fostul Coridor IV paneuropean), aflat în prezent în construcţie, şi Autostrada Transilvania, a cărei construcţie este momentan incertă, va fi finanţată din fonduri europene în proporţie de 85%, restul de bani urmând să vină de la bugetul de stat. Durata de construcţie este de 22 de luni – 4 luni pentru proiectare, respectiv 18 luni pentru execuţia lucrărilor. Cu alte cuvinte, autostrada ar trebui să fie finalizată până la sfârşitul anului 2015, cel târziu începutul anului 2016.
L