Kaufland, Carrefour şi Lidl sunt cele mai puternice reţele de retail din România. Ele formează top 3 jucători din punct de vedere al cheltuielilor casnice în prima jumătate a anului 2013. Clasamentul este asemănător celui din 2012. “Până în septembrie 2014, ne aşteptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor Real de către Grupul Metro şi remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanţ de hipermarketuri din România”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods &Retail Director GfK România. Dacă ne uităm la rezultatele cumulate ale celor doi retaileri (Auchan şi Real), obţinute în prima jumătate a anului 2013, aceştia acoperă 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei şi puţin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hypermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România. Retailului modern este din ce în ce mai prezent în viaţa românilor, acoperind în prima jumătate a anului 53% din valoarea totală a produselor de larg consum.
Românul, abonat la hypermarket
Hipermarketul este canalul cu cea mai mare creştere, cu 3 puncte procentuale faţă de anul anterior, atingând o cotă de 28%. Principalul motiv al evoluţiei pozitive în hypermaketuri este faptul că mai mulţi români au ales să îşi facă cumpărăturile din acest format de magazin, fără să renunţe însă la altele.
“Observăm un fenomen accentuat de duplicare a cumpărătorilor - 9 din 10 români îşi fac cumpărăturile atât din comerţul modern, cât şi din cel tradiţional”, adaugă Raluca Răschip. Activităţile retailerilor s-au intensificat în ultima perioadă, atât din punct de vedere al numărului de magazine deschise, cu 31% mai multe faţă de 2012, cât şi în privinţa activităţilor de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri în magazin