Companiile de stat, unele dintre ele cu pierderi semnificative şi datorii istorice, alimentează de peste 10 ani în mod ilegal ministerele de care aparţin, cumpărând în locul acestora de la pixuri şi hârtie până la mobilier, covoare, electrocasnice, laptop-uri telefoane inteligente şi limuzine pentru directori, secretari de stat sau miniştri. Practica, denunţată de câteva rapoarte din această lună ale Curţii de Conturi, este una generalizată, au explicat pentru gândul foşti şi actuali oficiali guvernamentali, maşinile de lux livrate pe acest traseu "anormal, ilegal şi imoral" aşa cum îl califică instituţia condusă de Nicolae Văcăroiu, ajungând să fie folosite inclusiv de miniştri.
Un exemplu este autoturismul Audi A8, cumpărat de CFR pe finalul guvernării Tăriceanu, echipat de lux şi pus la dispoziţia tuturor miniştrilor Transporturilor de la acea dată şi până în prezent, cu tot cu roviniete, asigurări, revizii şi plinuri de combustibil. Nu este însă singurul. Alte 16 maşini maşini mărcile Audi, Volkswagen, Mitsubishi şi Toyota au ajuns în folosinţă gratuită la Ministerul Transporturilor, de la CFR SA, CFR Călălori şi CFR Marfă, companii cu datorii la stat care au cheltuit anul trecut mai bine de 620.000 de lei pentru întreţinerea şi combustibilul acestor automobile.
Moş Otopeni: un iphone 5 pentru minister
Companii de stat au însă în subordine şi Ministerul Economiei cu Departamentul pentru Energie, şi Ministerul Finanţelor, şi Ministerul pentru Societatea Informaţională, şi Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură.
Oficialii guvernamentali nu şi-au asigurat însă doar maşinile sub paravanul companiilor de stat. Un alt raport al Curţii de Conturi, intrat în posesia gândul după auditul din perioada ianuarie-iulie 2013 la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, arată că, de peste 12 ani, Aeroportul Otopeni şi ulterior compania naţi