De sărbători, românii sunt în stare chiar să se împrumute ca să nu le lipsească nimic. Comercianții din diverse zone ale industriei își freacă mâinile la gândul că „luna cadourilor“ le va creşte veniturile cu 20%-100% față de media unei luni obișnuite din an
Sărbătorile de iarnă din acest an vor fi mai bogate decât anul trecut. Cel puţin pe hârtie. Un studiu recent arată că bugetul pe care un român este dispus să îl cheltuiască pentru Crăciun şi Revelion este în jur de 1.255 de lei, cu aproximativ 15% mai mare decât în 2012. Bucuria comercianţilor, care au intrat în acţiune şi caută în fel şi chip să ne reamintească gustul bun al achiziţiilor. Miza e cu atât mai mare cu cât consumul a scăzut în ultimii ani din cauza recesiunii. Evident, acest lucru a afectat profitabilitatea tuturor retailerilor. Prin urmare, care sunt strategiile ce deschid portmonee în vreme de criză? „Cele mai mari vânzări se fac prin promoții. Consumatorii sunt mult mai atenți cum își cheltuie banii“, explică Bogdan Belciu, partener la PwC. Reducerile de prețuri, ofertele de tipul „cumperi două produse și primești încă unul gratis“ sau buy-backul par să se potrivească perfect mentalității românilor care, spune consultantul, se arată mai dispuși să cumpere dacă li se promite în schimb o recompensă.
O tendința confirmată și de Bogdan Muraru, director de vânzări la Avon România, care vorbește, la rândul său, despre „o creștere evidentă a interesului pentru ofertele promoționale“. Cum la fel de evident este și interesul dinainte de sărbătorile de iarnă pentru cadourile cu produse cosmetice.
„Vânzările din perioada noiembrie-decembrie sunt sesizabil mai mari, comparabile cu perioada Mărţişorului sau a Paştelui, când sunt oferite îndeosebi cadouri într-o măsură mai mare decât în restul anului. Creşterea este de câteva procente în plus faţă de o perioadă obişnuită“, spune Muraru.