România va cheltui în următorii doi ani 25 de milioane de euro pentru promovarea turismului. Reclame care vor invita străinii pe tărâm românesc se vor difuza la televiziuni din Statele Unite, Germania, Franţa, Marea Britanie şi Italia.
De asemenea, panouri de promovare vor fi amplasate în Israel, Polonia, Turcia, Rusia, Austria şi Republica Moldova. Ministrul turismului afirma acum câteva zile că speră ca anul viitor numărul turiştilor să crească cu 50%.
În anul ce tocmai se încheie, numărul turiştilor care au trecut prin România a crescut faţă de 2012 cu doar trei procente. Mai exact, aproape 7 milioane de turişti români, dar şi străini, şi-au petrecut vacanţa în România.
Peste 93% dintre vizitatorii străini sunt din Europa. Iar din statele Uniunii Europene cele mai multe sosiri s-au înregistrat din Ungaria, Bulgaria, Germania, Italia şi Polonia.
Creşterea numărului turiştilor ar putea fi domolită însă de majorarea preţurilor. Mulţi patroni au anunţat că vor scumpi serviciile, după introducerea impozitului forfetar, la 1 ianuarie.
Autorităţile spun, însă, că noua taxă era necesară. În 2011, de exemplu, statul a încasat doar 29 de milioane de lei ca impozite pe toate locurile de cazare din România.
Impozitul forfetar se va plăti diferenţiat, în funcţie de zonă sau nivelul de comfort pe care îl oferă. Hotelurile de 4 şi 5 stele din Capitală vor plăti un impozit forfetar pe loc de cazare între 450 şi aproape 900 de lei. Un hotel de trei stele din Cluj va achita între 200 şi 250 de lei, iar unul de o stea sau două stele din Buşteni, circa 120 lei. Taxa pentru pensiuni va fi cu aproape 20% mai mică faţă de hotel.
Autoritatea Naţională pentru Turism vrea să atragă turişti şi prin aşa numitele produse de nişă: turismul speologic, turismul ecvestru, de aventură, dar şi turismul de afacer