Angajatorii de pe plan local care îşi trimit angajaţii la programe de instruire personalizate solicită din ce în ce mai mult module de etică organizaţională integrate în tematica de curs, a spus Lavinia Raşcă, directorul general al firmei de training Exec-Edu, cu afaceri de circa 550.000 de euro anul acesta.
“Această nevoie a apărut datorită faptului că, în goana după rezultate şi atingerea obiectivelor, în organizaţii apare tentaţia practicilor neetice. Acest lucru are consecinţe dintre cele mai grave, de la degradarea reputaţiei companiei la deteriorarea culturii organizaţionale şi scăderea performanţei pe termen lung”, a adăugat Lavinia Raşcă, care este şi profesor de strategie şi antreprenoriat în cadrul programului de Executive MBA oferit de şcoala de afaceri ASEBUSS.
O altă preferinţă a angajatorilor care vor să-şi trimită angajaţii la training este pentru programele de creştere a nivelului de “engagement” sau devotamentul profesional al angajaţilor, pentru le a creşte performanţele, retenţia şi creativitatea acestora.
“O tendinţă pe care o remarcăm este legată de gradul de maturizare al cursanţilor, care au devenit mai conştienţi de importanţa de a investi continuu în pregătirea lor, fără să mai aştepte ca angajatorul . Dezvoltarea continuă devine o opţiune personală, în contextul în care abilităţile se perimează tot mai rapid şi au nevoie de o curiozitate permanentă şi de adaptare continuă la schimbările din mediu”, a mai spus Lavinia Raşcă.
Astfel, tot mai mulţi angajaţi participă la programe de dezvoltare plătite din bugetul propriu, iar în cazul programelor de certificare organizate de EXEC- EDU, procentul celor care îşi plătesc singuri taxa de participare a crescut până la 30% la unele programe de anul acesta.
Managerii îşi caută modele din lumea artistică sau cea a sportului