Cel mai dezbătut subiect din acest an a fost modificarea taxei de poluare în timbru de mediu, ce a redus puternic taxa pentru înmatriculările de maşini vechi încurajând practic importul de rable. Pe de altă parte, încă de la începutul anului taxa indiferent de formă a fost aplicată şi la prima tranzacţie cu maşini pentru care nu s-a plătit nicio taxă de primă înmatriculare. În această catagorie au intrat atât cele înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, dar şi cele din 2009, când automobilele cu motoare sub 2,0 litri au fost scutite. Tot din categoria celor care nu au plătit taxă de poluare, cu toate că au fost înmatriculate în România se numără şi maşinile cu motoare Euro 5, atunci când erau în vigoare cele Euro 4
„Noul sistem de taxare a adus o creştere a birocraţiei care a crescut dificultatea procesului de a vinde o maşină la mâna a doua atât de mult încât indirect acest proces a afectat implicit vânzările de maşini noi. În plus, introducerea unei noi taxe pentru maşinile cu motoare de peste 3,0 litri a contribuit şi mai mult în crearea unui climat de nesiguranţă care a descurajat achiziţia de maşini noi”, a spus Milanov. El a subliniat că „s-a putut observa în special din partea persoanelor fizice tendinţa de a amâna achiziţia unei maşini noi”, a spus Alexander Milanov, directorul general al BMW Group România.
În primele 11 luni ale acestui an reînmatriculările, adică tranzacţiile derulate cu maşini la mâna a doua pe piaţa locală, au scăzut cu 40% faţă de perioada similară a anului trecut la circa 190.000 de unităţi. Tot în acelaşi interval de timp, s-au importat peste 205.000 de maşini la mâna a doua din Vest.
Efectul acestei taxe este că blochează practic tranzacţia cu maşini la mâna a doua dinainte de 2007. Spre exmplu, pentru un automobil Dacia Logan din 2006, cu motor Euro 3, care valorează circa 2.500 de euro, trebuie să se plătea