Băncile, unul dintre principalii chiriaşi ai spaţiilor de la parterul blocurilor în anii de boom, au început în ultimii ani, pe fondul crizei, să îşi închidă din agenţii şi sucursale sau să reducă spaţiile alocate acestora. Sute de agenţii şi sucursale au dispărut în ultimii ani, iar în multe cazuri spaţiile lăsate de ele sunt în continuare goale. În ultima perioadă însă, pe locul lăsat liber de ele şi-au pus sigla branduri supermarketuri şi magazine de proximitate, unul dintre puţinele businessuri care încă se extinde. O explicaţie poate fi faptul că vânzările de alimente au fost cel mai puţin afectate de criză în contextul în care românii şi-au raţionat bugetul şi au renunţat la produsele care nu erau de strictă necesitate precum electrocasnice, haine sau mobilă. Mai mult, creditarea a îngheţat, astfel că multe din achiziţii au fost amânate.
La polul opus, lanţurile internaţionale de magazine, în frunte cu Mega Image, deschid magazine pe bandă rulantă şi de cele mai multe ori caută spaţii la parterul blocurilor pentru a fi aproape de cumpărători. Lanţul belgian de supermarketuri, cu o reţea de peste 200 magazine în Capitală şi o suprafaţă ocupată estimată la 60.000 mp, a ajuns cel mai important chiriaş de la parterul blocurilor din Bucureşti, un teritoriu dominat până acum de bănci şi farmacii.
Astfel, pe Calea Moşilor, aproape de Bucur Obor, retailerul belgian care termină anul cu peste 100 de unităţi noi a deschis un supermarket în spaţiul ocupat anterior de Bancpost. Banca şi-a restrâns suprafaţa la mai puţin de jumătate.
Tot belgienii au ocupat şi spaţiul lăsat liber de Unicredit în cartierul Militari, la intersecţia bulevardului Iuliu Maniu cu strada Apusului. Banca şi-a mutat agenţia vizavi, într-un spaţiu mai mic. Reprezentanţii Bancpost nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind motivul pentru care au operat acea