În preajma sărbătorilor de iarnă, Moș Crăciun este mai mult decât un personaj feeric. Bătrânelul preferat al copiilor a devenit o afacere cu tradiție care nu contenește să dea roade chiar și pe timp de criză. Firmele care îl închiriază pe Moș Crăciun sunt atente la fiecare detaliu. Așa se face că moșul cu barbă naturală costă 300 de lei pe oră, de două ori mai mult decât cel cu barbă artificială. Nu mai punem la socoteală faptul că cine îl vrea pe Moș sub brad cu o zi înainte de Crăciun, trebuie să mai scoată câțiva bani în plus din buzunar.
“Moș Crăciun cu barbă naturală este mai scump decât cel cu barbă artificială pentru că este un domn mai în vârstă, actor, ca și ceilalți, însă cel cu barbă naturală are pretenții mai mari, ceea ce înseamnă costuri mai mari. Actorii care îl interpretează pe Moș Crăciun nu pot fi demascați pentru că barba nu poate fi trasă. Nici barba artificială nu este atât de ușor de dat jos, însă copiii sunt foarte curioși și trag de barbă ca să fie siguri că este Moș Crăciun. Contează foarte mult cerința clientului. Chiar dacă îl vrea doar pe Moș Crăciun, fără alte personaje, întotdeauna are cu el tot ce trebuie, inclusiv ‘Cartea lui Moș Crăciun’ care este pusă în sac și în care sunt scrise descrierile copiilor, așa cum venite de la părinți sau educatori. Aceste caracterizări pe care noi le cerem clienților dau foarte bine pentru că ei ne spun: ‘Avem nevoie ca anul viitor, Andrei, de exemplu, să fie mai silitor la matematică sau să fie mai ordonat’”, a declarat Mariana Burlacu, organizator evenimente. Ca să fie ca la carte, moșul trebuie să îndeplinească măsurile standard: barba lungă de câțiva zeci de cm, burta cât mai mare și o voce care să te facă atent la fiecare cuvânt. Orice abatere de la regulile stabilite din moși-strămoși le poate trezi suspiciuni prichindeilor.
“De-a lungul anilor, cei care l-au închiriat pe Moș Crăciun ne-