TIMIȘOARA. Ce n-a văzut Banatul ar putea vedea orașul cărășean Moldova Nouă. Aici este în plan amenajarea unui port cargo pentru transportul de mărfuri pe Dunăre, care să fie legat de autostrada Timişoara – Belgrad. Proiectul este de ordinul zecilor de milioane de euro și ar putea revitaliza economia întregii zone.
Potrivit directorului Agenţiei de Dezvoltare Regională ADR V Vest, Sorin Maxim, portul este în plan să se realizeze la Moldova Nouă cu fonduri europene şi o contribuţie substanţială a Guvernului.
Pentru Moldova Nouă avem un concept de dezvoltare pe care încercăm să îl închegăm. Este vorba de a face acolo un port cargo, unde să se poată descărca şi manipula containere de transport materiale şi materie primă. Este un proiect european în care noi suntem parteneri și în care se doreşte realizarea unei nave pilot şi după aceea se doreşte să devină ca un sistem de transport şi evident cu pod la Moldova Nouă prin care să transportăm aceste containere pe Dunăre şi în aval şi în amonte. Bineînţeles că ne dorim să legăm Moldova Nouă cu linia ferată pentru a putea deservi acest prot container în ideea în care sperăm că într-un viitor apropiat se va cristaliza şi această autostradă Timisoara-Belgrad care va trece suficient de aproape de Moldova Nouă, a precizat directorul ADR V Vest, Sorin Maxim.
Deocamdată, Consiliul Județean Caraș-Severin pregăteşte studiul de fezabilitate al proiectului, apoi, după licitaţie, se va putea ştie exact valoarea investiţiei.
Nu aş putea să dau o aproximare de buget. Consiliul Judeţean Caraş-Severin a lansat o licitaţie pentru pregătirea Studiului de Fezabilitate, noi ne vom ocupa de investiţia pe partea de transport pe Dunăre, deci nu pot să spun exact care este suma şi valoarea. Oricum este un proiect major, de ordinul zecilor de milioane de euro. E clar că sursele de finanţare vor fi din mai multe direcţii, d