Ambalajele tip PET (din plastic) au ajuns în ultimii ani să cucerească şi piaţa apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piaţa din România sunt ambalate în sticle de plastic.
Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă un procent covârşitor de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale. O altă piaţă unde PET-ul a ajuns la peste 50% din total este cea a berii, iar jucătorii din domeniu care au pariat pe acest lucru au ieşit câştigători. Un exemplu este producătorul Romaqua, care are în portofoliu berea Albacher, brand lansat de câţiva ani şi care a câştigat repede cotă de piaţă. „Tatăl” berii la PET este Virgil Mailat, fost acţionat al producătorului Bere Muureş, cel care a introdus berea la PET pe piaţa românească la finalul anilor '90. În 2008 el a vândut afacerea cu 35 de milioane de euro gigantului Heineken.
Apa minerală îmbuteliată este segmentul care a cunoscut una din cele mai mari creşteri în ultimii 20 de ani, vremea fiind principalul factor care a influenţat an de an evoluţia acestei pieţe. În ultimii 20 de ani, industria de îmbuteliere a cunoscut o dezvoltare dinamică, plecând de la o producţie de 210 milioane litri în 1990 şi atingând un maxim istoric de circa 1,35 miliarde litri în 2008, se arată în lucrarea „Ghidul Apelor Minerale Naturale“, care îl are ca autor pe Adrian Feru, directorul de cercetare-dezvoltare al Societăţii Naţionale a Apelor Minerale. O dată cu creşterea producţiei şi implicit a consumului de apă minerală, s-au schimbat şi preferinţele românilor pentru tipul de ambalaj în care apa minerală este îmbuteliată. În prezent, ambalaje din sticlă mai folosesc şi Romaqua, producătorul apei Borsec, Coca-Cola HBC, proprietarul brandurilor Dorna şi Izvorul Alb, dar şi producătorul Perla Harghita