Poliția Locală a orașului Cugir a elaborat planul de ordine și siguranță publică, în conformitate cu prevederile legii, pentru anul 2013. Proiectul a fost supus aprobării Consiliului Local în şedinţa de vineri. Pentru întocmirea planului s-au avut în vedere principalele elemente ale situaţiei operative şi anume: amplasarea geografică a oraşului Cugir, populaţia, evenimentele social economice, politice sau religioase, manifestările tradiţionale periodice, starea contravenţională înregistrată în anul 2012 pe raza de competenţă şi eventualele tendinţe ale acesteia.
Astfel, Poliţia locală Cugir va acţiona pentru menţinerea unui climat corespunzător de ordine şi siguranţă publică, prevenirea şi combaterea faptelor cu violenţă, a furturilor din buzunare, combaterea unor activităţi comerciale ilicite, identificarea persoanelor urmărite şi asigurarea fluenţei traficului rutier. Dispozitivele de care dispune Poliţia Locală sunt în număr de 17, dintre care 8 poliţişti care desfăşoară activităţi de patrulare pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice şi 9 persoane contractuale, care asigură paza unor obiective. Patrula va fi dotată cu: baston cauciuc, cătuşe, lanternă, spray lacrimogen, stații de emisie recepție, uniformă de serviciu.
În regulament au fost stabilite şi zonele de responsabilitate, astfel că Poliţia Locală va supraveghea zona unităţilor de învăţământ, zona gării şi a pieţelor, în funcţie de situaţia operativă. În itinerarul de patrulare sunt prinse şi cele 125 de străzi de pe raza localităţii. Se va urmări asigurarea unei prezenţe active în teren şi executarea activităţilor, prin patrulări auto sau pedestre, precum şi executarea altor activităţi ordonate de către conducerea Poliţiei Locale.
În responsabilitatea Poliţiei Locale se va afla şi circulaţia pe drumurile publice, unde se va acţiona în echipe formate din doi poliţişti, având