Producătorul de vinuri spumante Zarea, cu o istorie de 101 ani pe piaţa locală, realizează în această perioadă aproximativ 30-40% din vânzările anuale, într-o industrie puternic sezonieră.
“Dintr-o piaţă de aproximativ 7 milioane de sticle, de Revelion se deschid în jur de 2 milioane”, a spus Emil Popescu, directorul general al companiei pentru ZF.
Zarea, unul dintre cei mai longevivi producători din industria băuturilor alcoolice, a fost a fost fondat în 1912 de către industriaşul francez Wilhelm Mott, care avea experienţă în domeniu, şi care a pus bazele unei mici fabrici de vinuri spumante, Mott & Fils. Următorul reper în evoluţia companiei a fost în 1948 când firma a fost naţionalizată şi a luat numele de Zarea. În 2004 este privatizată pe Bursă şi ajunge tot în cadrul unui grup german, Schloss Wachenheim, prin intermediul filialei din Polonia. În acelaşi an, Popescu vine la conducerea companiei.
În prezent, Zarea este cotată pe piaţa Rasdaq a Bursei de la Bucureşti, unde are o capitalizare de aproximativ 9 mil. lei (2 mil. euro).
Vânzările de vinuri spumante ale Zarea reprezintă în jur de 40% din cifra de afaceri anuală a companiei. Pe lângă spumante, compania mai are în portofoliu şi branduri de lichior, bitter, vermouth, brandy, vodcă, adică toate categoriile în afară de bere şi vin.
În portofoliu are branduri precum Dorato, Robby Bubble (spumant pentru copii), Corrido, dar şi Milcov şi altele.
În 2012, Zarea a avut o cifră de afaceri 51 mil. lei (11 mil. euro), iar în 2013 aşteaptă un rulaj similar.
Compania operează două unităţi de producţie, una în Bucureştii Noi şi a doua în Otopeni, iar exporturile au o pondere de sub 5% în cifra de afaceri.
În Otopeni, Zarea produce vin într-o pivniţă subterană unde a existat un depozit de muniţie ce datează din 1877. După 1944, statul român a cedat către Zarea ace