Renault, Peugeot, Citroen, Volkswagen, Audi, Porsche, Mercedes, BMW, Volvo… pregatesc noutati majore pentru anul viitor. Desi traverseaza o perioada de criza, industria auto europeana nu si-a pierdut creativitatea.
2014 va fi un an cheie pentru industria auto europeana? In pofida crizei si a marasmului care persista pe pietele Batranului continent, constructorii anunta noutati majore pentru anul viitor, pentru toate gusturile.
Industria auto franceza, spre exemplu, va lansa modele de referinta, precum Renault Twingo III, Peugeot 108, Citroen C1 II, ultra-compactul Citroen Cactus sau Espace V. Dar adevarata „artilerie grea” vine din Germania, unde constructorii vor alinia o serie intreaga de noi masini emblematice.
Liderul european si numarul trei mondial, Volkswagen (VW) va da marea lovitura, prezentand intr-o noua versiune berlina sa familiala Passat. Un rival periculos pentru Citroen C5, Peugeot 508 sau Renault Lguna. Cu noua sa platforma MBQ, VW intentioneaza sa realizeze peste 40 de modele, adica mai mult de 3,5 milioane de unitati pe an pana in 2018. Un record. Grupul german afirma ca dezvoltarea acestei platforme va permite o reducere cu 20% a cheltuielilor de investitii in noile modele.
Filiala Audi va propune, la randul ei, o a treia varianta pentru faimoasa sa masina sport TT, inclusiv in formula decapotabila. Un vehicul lansat, pentru prima data, in 1998 si care s-a remarcat, la acea data, prin aspectul sau „neo-retro”, cu mici geamuri laterale inspirate din renumitul Volkswagen Karmann-Ghia din anii 1950 si 1960. Intr-o forma de zile mari, Audi va transforma, de asemenea, ultima sa berlina compacta A3 in cabrioleta.
Pentru Porsche, integrat anul trecut in consortiul Volkswagen, anul 2014 va oferi, printre altele, marea lansare a unui 4x4, un pic mai mic si ceva mai ieftin decat Cayenne. Macan, realizat pe baza unui Audi