Scris de A.S. - Viceprimarul Timişoarei Dan Diaconu explică, într-un interviu acordat pentru www.tion.ro, care vor fi priorităţile primăriei în anul 2014, pentru ce proiecte se intenţionează accesarea de fonduri europene pe viitor şi cum ar putea fi pusă în practică intenţia de a duce în subteran actualele linii de cale ferată care traversează oraşul, ce proiecte ar putea beneficia totuşi de finanţare de la Guvern în anul ce urmează şi cum vede viitorul USL în contextul disensiunilor existente.
- 2013 a fost practic un an plin sub noua administraţie. Cum aţi caracteriza acest an pentru Timişoara?
- A fost un an excepţional din toate punctele de vedere după părerea mea, pornind de la un buget record al municipiului Timişoara, şi pe de altă parte de la proiectele importante care au demarat în cursul anului 2013, proiectele importante de infrastructură – mă refer în primul rând la cele trei, Michelangelo, reabilitarea centrului istoric şi reabilitarea malurilor canalului Bega, dar şi multe alte proiecte mai mici, cu vizibilitate în zona economică sau cea socială. În general, putem vorbi de un an plin atât prin intermediul acestor proiecte, cât şi prin intermediul lucrărilor care s-au realizat pe suprafaţa întregului oraş. Că vorbim de drumuri, de canalizare, de alimentare cu apă sau spaţii verzi, toate aceste lucrări sunt vizibile în momentul de faţă în Timişoara. Sigur, pentru marile proiecte, termenele de finalizare sunt în 2014 şi 2015. A fost un an, pe de altă parte, destul de dificil, atât pentru administraţie, pentru că am avut foarte foarte mult de lucru în cursul acestui an, dar şi pentru cetăţeni, pentru că orice proiect major implică evident şi o parte de disconfort. Disconfort din punct de vedere al traficului, din punct de vedere al lucrărilor, însă bucuria noastră este că a existat înţelegere şi am încercat nu numai să ne ţinem de termene, d