Un vechi proverb spune că omul gospodar îşi face iarna căruţă şi vara sanie. Acesta a fost de altfel şi principiul pe care au mers mulţi dintre producătorii de materiale de construcţii care au decis că perioada de criză este potrivită pentru a începe noi investiţii în fabrici. Cu alte cuvinte, jucătorii din industria de profil au preferat să se pregătească încă de pe acum pentru cererea despre care au încredere că va cunoaşte un reviriment în următorii ani, având în vedere că în România există în continuare un deficit important de drumuri, căi ferate, aeroporturi, dar şi de case confortabile sau reţele de canalizare.
Una dintre cele mai atractive zone pentru noile fabrici de materiale de construcţii este Moldova, unde de altfel puţine unităţi de producţie existau înainte de anii de boom. Astfel, jucători precum Henkel, AdePlast sau Weber au deschis anul acesta fabrici în oraşe din regiunea Moldovei.
Explicaţiile pentru care jucătorii din industrie au ales să se poziţioneze în această zonă sunt legate de faptul că cererea creşte mai ales pe timp de vară, când mulţi români care lucrează în străinătate se întorc în ţară pentru a-şi construi sau repara casele, dar şi de faptul că de aici există deschidere către pieţe precum Ucraina, Republica Moldova sau chiar Rusia.
Una dintre companiile care au decis să înceapă producţia în Moldova este AdePlast. Compania a inaugurat în primăvară o fabrică de adezivi şi mortare uscate la Roman, în urma unei investiţii de circa 10 mil. euro, care se adaugă celorlalte unităţi de producţie pe care AdePlast le are la Oradea, respectiv Ploieşti. Totodată, nemţii de la Henkel au inaugurat tot în primăvară o fabrică de adezivi la Roznov, tot în judeţul Neamţ, în urma unei investiţii de circa 12 milioane de euro, în timp ce francezii de la Weber au început în iunie producţia în cadrul celei de-a treia fabrici de adez