Şoferii români se obişnuiesc cu greu cu rigorile autostrăzilor, de care au avut parte, până nu cu mult timp, doar în Occident
Din 2011, în zona de Vest a României au început să răsară mici tronsoane de autostrăzi. Mai întâi şoseaua rapidă Arad-Timişoara, de 32 de kilometri. Apoi primul lot din autostrada Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri.
La începutul săptămânii s-a dat drumul la circulaţie pe primul tronson din autostrada Lugoj-Deva, care are o lungime de 27 de kilometri.
Neobişnuiţi cu acest nivel de civilizaţie, şoferii români s-au apucat de învăţat. La început au circulau groaznic. O spune Teodor Tudur, şeful Poliţiei Autostrăzii Vestului.
„Faţă de 2011, când s-a dat în folosinţă autostrada Arad-Timişoara, şoferii au mai învăţat să conducă pe o şosea rapidă. Au fost multe probleme cu localnicii din zona autostrăzii. Deşi erau cazuri izolate, am întâlnit şi oameni care au intrat cu utilaje agricole pe autostradă”, a declarat Teodor Tudur.
Poliţia autostrăzii se află tot timpul cu ochii pe conducătorii auto. Se fac patrulări, iar cei care nu respectă regulile sunt amendaţi.
„Autostrada provoacă pentru şoferi o schimbare atât din punct de vedere psihologic, cât şi al regulilor de circulaţie. Noi nu am avut autostrăzi până acum şi trebuie să învăţăm să circulăm pe ele. Încă sunt şoferi care frânează brusc pe autostradă, fără nicio justificare. Pentru asta se dau amenzi. Nu ai niciun motiv să frânezi brusc sau să opreşti. Există riscul să intre în tine maşina din spate şi eşti bun de plată. Dacă există răniţi, rişti să fi acuzat de vătămare corporală”, a mai spus Tudur.
Poţi apăsa pedala legal până la 139 kilometri pe oră
Una din deficienţele şoferilor este conucerea pe banda a doua. „Circulaţia se face pe banda întâi. Treci pe banda a doua doar dacă depăşeşti, iar după aceea te duci înapoi. Nu te interesează cu c