Coca-Cola şi PepsiCo, giganţii americani din industria băuturilor, domină piaţa est-europeană unde cei 320 de consumatori cumpără anual circa 38 de miliarde de litri de băuturi răcoritoare şi apă minerală îmbuteliată, arată o analiză ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Coca-Cola şi PepsiCo, giganţii americani din industria băuturilor, domină piaţa est-europeană unde cei 320 de consumatori cumpără anual circa 38 de miliarde de litri de băuturi răcoritoare şi apă minerală îmbuteliată, arată o analiză ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Brandurile Coca-Cola şi Pepsi deţin primele două poziţii în topul celor mai vândute băuturi răcoritoare în volum în 2012, fiind urmate de Bonaqua şi Fanta, din portofoliul Coca-Cola şi de un brand local Zywiec Zdroj, deţinut de liderul pieţei de iaurturi Danone Group, conform aceleiaşi surse.
Datele Euromonitor iau în considerare 22 de ţări din estul Europei printre care şi România, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Polonia şi Cehia, unde populaţia totală ajunge la circa 320 milioane de locuitori, însă compania nu a furnizat date despre cotele de piaţă deţinute de aceşti jucători în afara României.
Astfel, fiecare locuitor al ţărilor est europene consumă în medie circa 120 de litri de băuturi anual. Conform calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor şi a ultimului raport al Coca-Cola Hellenic, grecii deţineau anul trecut o cotă de piaţă în acest segment în jur de 5% pe piaţa est-europeană.
Pe piaţa românească, unde consumul de băuturi răcoritoare ajunge anual la circa 2,8 mld. de litri, adică 130-140 de litri per capita, cele mai vândute branduri de băuturi non alcoolice sunt Coca-Cola, Borsec (produs de Romaqua Group), Frutii Fresh (European Drinks), Dorna şi Fanta (Coca-Cola HBC), cu o cotă de piaţă cumulată de 37%, arată datele aceleiaşi companii