”Revelion 2014”. Peste 4,5 milioane de rezultate la o simplă căutare pe google. Iar prima pagină afișată abundă în ”oferte speciale”.
Agențiile de turism sunt pe ultima sută de metri să vândă ofertele rămase pentru finalul de an pentru destinațiile interne. Sau, de ce nu, pentru destinațiile externe, care s-au vândut la prețuri similare cu cele de anul trecut, cu unele excepții. ”Tocmai am cumpărat o vacanță în Maldive cu 2.000 de euro și am aceleași condiții pe care le-am avut în urmă cu un an, dar la un preț mult mai mare”, spune Silviu R., un client fidel al agențiilor care oferă vacanțe în țările calde.
Doar că publicul reprezentant de Silviu R. este unul restrâns, cei mai mulți turiști români preferând, pentru Revelion, destinații mai ieftine, în afara țării.
”Pentru vacanța de sărbători din acest an, Austria și Bulgaria au fost cele mai solicitate destinații externe care oferă posibilitatea practicării sporturilor de iarnă”, trece repede în revistă o parte din activitatea pentru acest sezon Cosmin Marinof, director de vânzări TUI TravelCenter prin Eurolines.
Cu o paranteză, punctează el: în topul ”general” al destinațiilor vândute de TUI TravelCenter prin Eurolines pentru sărbătorile de iarnă din acest an sunt destinațiile din România, urmate de cele din Austria, Dubai, Republica Dominicană, Bulgaria, Slovacia, Italia, Turcia și Thailanda. ”Turiștii români au început să își programeze din timp vacanțele, beneficiind astfel de ofertele de early booking. În același timp, bugetele de vacanță s-au majorat cu aproximativ 5% în acest an tocmai datorită faptului că românii au dorit un hotel mai bun sau o vacanță mai sigură”, mai spune Marinof.
În total, câteva zeci de mii de români au cumpărat pachete în străinătate, bugetul mediu fiind undeva între 500 și 700 de euro. Din datele touroperatorilor reiese că s-au vândut mai puține dest