Ultima atribuire de lucrări făcută de şefii de la Drumuri: licitaţie record şi oferte controversate. Şase milione de euro costă un kilometru. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Ministrul delegat al Marilor Proiecte, Dan Şova, a anunţat cine va construi autostrada Sebeş- Turda. Printre câştigători se numără şi firme abonate la contracte încheiate de autorităţile publice locale pentru lucrări sau care sunt nominalizate în rapoartele DNA.
De exemplu, Imob Lux Construct SRL apare în raportul întocmit de DNA, privind neregulile constatate la RADET în primăvara acestui an, prin care se arată că s-au încheiat contracte de lucrări fără respectarea legii. O altă firmă, T Dancor RomConstruct, are contracte încheiate cu mai multe autorităţi locale şi judeţene din ţară. În timp ce mai marii de la Drumuri se laudă că au făcut licitaţie la foc automat, în realitatea, atribuirea lucrărilor a fost amânată de mai multe ori din cauza clarificărilor pe care le-au cerut firmele de construcţii.
Cine va încasa banii
Cei 70 de kilometri dintre Sebeş şi Turda, tronson care va lega autostrada A1 de autostrada Transilvania, ar trebui sa fie gata în aproape doi ani. Potrivit surselor EVZ, unele firme sau asocieri care au câştigat s-au situat pe locul doi sau trei, în ceea ce priveşte ofertele. "S-au depus 40 de oferte, iar unele mai bune decât cele câştigătoare au fost descalificate fie pentru că nu au avut documentaţia completă, fie pentru că oferta tehnică era neconformă", au explicat surse din CNADNR. Oficial, mai marii Companiei s-au lăudat că au realizat un "record": licitaţie fulger în 50 de zile.
Cine va construi autostrada:
● Lot I - 17 km (539.488.704 lei, ofertă clasată pe locul 3) - Asocierea Impregilo SpA/Salini SpA;
● Lot II - 24,25km (460.019.270 lei, ofertă clasată pe locul 1) - Asocierea RCM Construzioni SRl/Imob Lux Construct SRL/Consinit SRL/Soc