Mai multe colegii de la universităţile americane de talie medie, care nu fac parte din renumita Ivy League, au decis în ultima vreme să reducă şi cu peste 40% taxele cerute studenţilor, după ce au observat că oricum erau nevoiţi să le reducă prin diverse formule. Altele au preferat să menţină taxele iniţiale mari, ca o dovadă a prestigiului, dar să ofere discounturi consistente studenţilor, relatează New York Times.
O analiză realizată de jurnaliştii de la publicaţia The New York Times (NYT) arată cum au abordat colegiile americane de talie medie criza financiară, care a generat scăderea numărului tinerilor care şi-au permis să intre la o facultate privată şi o competiţie acerbă pe piaţa studiilor superioare.
Astfel, în timp ce unele colegii au ales să scadă drastic taxele de şcolarizare, chiar şi cu aproape jumătate, altele au mers pe varianta, considerată mai sigură la capitolul marketing, de a îngheţa taxele, în paralel cu acordarea unor reduceri, chiar şi de peste o treime, din sumele oficiale, sub forma unor ajutoare financiare.
Jurnaliştii de la NYT scriu despre un mic colegiu de fete, Converse College, care a anunţat că vor reduce taxele anuale cu 43%, de la 29.000 de dolari la 16.500 de dolari.
Astfel de reduceri, însă nu la fel de drastice, au apărut şi la alte colegii: Concordia University, St Paul, în Minnesota, Ashland University în Ohio, Ave Maria University în Florida, Belmont Abbey College în Carolina de Nord şi Alaska Pacific University din Anchorage, susţin jurnaliştii. În general, anul trecut colegiile au oferit discounturi de până la 45% studenţilor proaspăt admişi, arată datele oficiale.
Efectul „Chivas Regal” şi politicile de marketing
Măsura vine cumva împotriva unui curent împământenit în rândul societăţii americane vizavi de învăţămţântul privat, cunoscut drept „Efectul Chivas Regal”: un preţ mai mare indic