Audi ne-a obișnuit cu ideea că evoluția unui model înseamnă mai degrabă modificări tehnologice decât artificii de design. Ei bine, acum ne testează simțurile cu un A3 croit pentru familiști
Bătălia dintre Audi, BMW și Mercedes-Benz a ajuns la un nou nivel. Orice „mișcare“ a adversarului într-o nouă direcție atrage după sine o reacție rapidă menită, dacă nu să pună la colț concurenții, măcar să le taie aripile. Așa se face că, după o lungă bătălie între variante hatchback care mai de care mai sofisticate, a venit vremea luptei între sedanuri. Deocamdată, pe piața românească se confruntă Audi A3 Limuzină și Mercedes-Benz CLA, însă nici BMW nu stă cu mânile în sân. Dacă modelul celor din Stuttgart are un puternic impact vizual asupra potențialilor clienți, concurentul scos la lumină de divizia premium a grupului Volkswagen mizează pe tehnologie, simplitate și eficiență.
Dotat cu propulsorul 1.4 TFSI care dezvoltă 140 CP, modelul testat de Capital a demonstrat că în toate cele trei privințe evoluția este mai mult decât sesizabilă. Dacă ne referim la grupul motopropulsor, este demn de menționat „artificiul“ prin care Audi reușește să reducă atât consumul, cât și emisiile de noxe. Numit COD (Cylinder-On-Demand), sistemul de care vorbim intră în funcțiune atunci când mașina se deplasează cu o viteză constantă și, în speță, dezactivează doi dintre cilindri. Preluată de la fratele de grup, Volkswagen Golf, tehnologia COD are drept rezultat o reducere a consumului de carburant și, în consecință, emisii de CO2 mai mici. În cazul modelului testat, propulsia este completată de o transmisie S tronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj acționată hidraulic. Acest ansamblu se dovedește pe cât de util, pe atât de performant. Dezactivarea sau reactivarea cilindrilor se petrece aproape insesizabil, ca și schimbările treptelor de viteză.
Simplitate debordantă
De