Cu ocazia unei conferinţe de presă de la finele săptămânii trecute, dr. arh. Teodor Octavian Gheorghiu, vicepreşedinte al Pro Urbe Arad, a salutat programul de extindere şi modernizare a Gării Centrale per ansamblu, criticând totuşi soluţia supra-traversărilor liniilor de cale ferată printr-un corp masiv care penetrează clădirea gării actuale. Această soluţie poate fi sancţionată, conform acestuia, atât din punct de vedere financiar, al execuţiei îndelungate şi greoaie, cât şi din punct de vedere al efectului pe care îl va avea asupra clădirii istorice.
Gheorghiu a evocat şi efortul zadarnic din anii trecuţi pentru a introduce gara pe lista monumentelor istorice, alternativă care ar fi permis evitarea unei astfel de soluţii agresive, în mare parte inutile, inconfortabile şi neconforme cu valoarea clădirii.
(G.S.)
Cu ocazia unei conferinţe de presă de la finele săptămânii trecute, dr. arh. Teodor Octavian Gheorghiu, vicepreşedinte al Pro Urbe Arad, a salutat programul de extindere şi modernizare a Gării Centrale per ansamblu, criticând totuşi soluţia supra-traversărilor liniilor de cale ferată printr-un corp masiv care penetrează clădirea gării actuale. Această soluţie poate fi sancţionată, conform acestuia, atât din punct de vedere financiar, al execuţiei îndelungate şi greoaie, cât şi din punct de vedere al efectului pe care îl va avea asupra clădirii istorice.
Gheorghiu a evocat şi efortul zadarnic din anii trecuţi pentru a introduce gara pe lista monumentelor istorice, alternativă care ar fi permis evitarea unei astfel de soluţii agresive, în mare parte inutile, inconfortabile şi neconforme cu valoarea clădirii.
(G.S.)