Cezar Gârbea (30 de ani), Raluca Sava (31 de ani) şi Andreea Neagu (28 de ani) sunt cei trei români pe mâinile cărora giganţii internaţionali din industria băuturilor spirtoase precum Diageo sau Brown Forman şi-au lăsat dezvoltarea de pe plan local a celor mai mari branduri de whisky din portofoliu. Un alt manager, cu mai multă experienţă în industrie este Mihai Scortea (42 de ani), directorul de marketing al importatorului Cristalex, care are pe mână mărcile de whisky produse de gigantul Beam.
Ei au grijă de cele mai vândute mărci de whisky de pe piaţa locală precum Jack Daniel’s, J&B, Johnnie Walker sau Teacher’s, cu vânzări cumulate estimate de ZF la 50 mil. euro.
„Spre deosebire de alte categorii unde avem jucători mari care deţin monopolul pieţei, în whisky piaţa este împărţită între patru jucători mari care luptă în fiecare zi, pe fiecare raft, cu fiecare sticlă, să fie aleşi de către consumatori”, spune Raluca Sava, care este din 2012 brand manager al J&B, o marcă cu vânzări de circa 850.000 de litri anul trecut.
J&B este a doua cea mai vândută marcă de whisky de pe plan local, în fruntea clasamentului fiind Jack Daniel’s, cu 955.000 de litri vânduţi anul trecut. De dezvoltarea acestei mărci pe plan local se ocupă Cezar Gârbea, 30 de ani, care este brand manager Jack Daniel’s în cadrul Brown Forman România de la începutul acestui an.
O piaţă de 85 mil. euro
Piaţa de whisky din România, evaluată la circa 85 mil. euro, este dominată de importatori precum BDG Import, Pernod Ricard România. PPD România sau Cristalex, doar Alexandrion Grup România cu whisky-ul importat Grant’s strecurându-se printre cei mai mai mari jucători din acest segment.
Whisky-ul este al patrulea cel mai vândut sortiment de băuturi spirtoase de pe piaţa locală, după băuturile cu arome (rachiu), vodcă şi brandy, arată datele companiei de cercetare de