Scris de M. Hoster - Rămaşi fără superacciza la carburanţi, guvernanţii caută alte modalităţi de a creşte veniturile bugetare luând bani din buzunarele şoferilor. Un lucru e sigur deja, carburanţii se scumpesc oricum, acum cei de la pseudoministerul lui Dan Şova se gândesc să ne scumpească şi rovinieta. Pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, instituţia pusă mai mare peste construcţia de autostrăzi, a fost prezentat un proiect în acest sens.
Executivul actual vrea cu orice preţ să scoată mai mulţi bani de la şoferi. Dacă impunerea acelei accizări suplimentare nu a reuşit, fiind scoasă de pe ordinea de zi cel puţin până în aprilie, iată că acea structură ministerială s-a gândit că ar fi util să bage mâna în buzunarul şoferilor de autoturisme prin altă metodă: prin mărirea preţului rovinietei. Pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a fost publicat un nou proiect care prevede tarifele majorate pentru taxa de utilizare a drumurilor.
Diferenţele nu par semnificative la o primă vizionare, dar per total, la mai multe drumuri se adună. Iată care sunt noile tarife (în paranteză cele valabile în prezent): 7 zile 5 euro (3 euro), 30 de zile 10 euro (7 euro), un an 32 de euro (28 de euro). O altă problemă este că cei de la CNADNR ne vor obliga să luăm rovinietă pe minim 7 zile, în loc să introducă plata pe mai puţine zile ei eliminând alte durate de utilizare. A fost eliminată rovinieta de 90 de zile, dar a fost introdusă cea de 10 zile. Deocamdată este doar un proiect, dar cum în România dezbaterea publică e ca frecţia la picior de lemn, ne aşteptăm ca acesta să devină realitate în scurt timp.
Ca să îşi asigure „pacea socială” din partea camionagiilor, tarifele pentru vehiculele de transport au fost puţin micşorate.Benzina se scumpeşte oricum
Cu presiunea celor de la Fond