Chiar inainte de a deveni cunoscut drept Micul Paris, Bucurestiul colbait al secolului al XIX-lea avea totusi un farmec al lui, surprins cu desavarsire de unul dintre cei mai ilustri pictori ai Orientului, contele Amadeo Preziosi.
Invitat in 1866 de Carol I in principate, Preziosi ofera prin lucrarile sale din 1868 si 1869 unele dintre cele mai remarcabile reprezentari ale capitalei de acum doua secole.
Bucurestiul lui Preziosi: Istoria capitalei in picturi (I) Documentar
Continuam cu aceasta acuarela a lui Preziosi, in care vedem cateva femei ce se imbaiau in Dambovita.
In aceasta imagine Preziosi surprinde un moment asemanator, dar pe raul Colentina. Desi apa era mizera, se folosea totusi pentru baut. Sacagii, pe care ii vedem in fundalul primei imagini, isi umpleau cu apa sacaua, un butoi asezat pe un cadru cu doua sau patru roti, iar ei cutreierau apoi orasul in lung si-n lat si o vindeau.
Pentru a o face buna de baut, gospodinele puneau in apa niste piatra acra si o vanturau cu telul, inainte sa o lase in beci sa se limpezeasca.
Dambovita vazuta de Preziosi, dinspre podul care lega vechea Primarie din Piata Mare de Calea Serban Voda. In Piata Mare, peste doar cativa ani se va construi Hala Unirii. Va ramane in picioare pana in 1986, cand lasa loc parcului Unirii. Tot atunci se va pierde si spitalul Brancovenesc.
In fundal se poate vedea turnul Bisericii Baratia, cea mai veche biserica romano-catolica a capitalei.
Dupa ce vechiul lacas este mistuit de Marele Incendiu din 1847 este reconstruita in urmatorul an, cu un ajutor financiar substantial din partea curtii imperiale de la Viena.
Biserica Stavropoleos, asa cum arata ea la 1868. Fusese construita la 1724 de arhimandritul Ioanichie Stratonikeas care dupa ce a