La finalul remodelării celor 20 de hipermarketuri real-, cumpărate de la Metro, francezii de la Auchan vor trece pe locul doi în topul comercianților din România, după Kaufland şi înaintea Carrefour.
Rezultatele cumulate ale celor doi retaileri - Auchan și real-, -, obținute în prima jumătate a lui 2013, acoperă 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei și puțin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hipermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România, potrivit GfK România. În România există circa 8 milioane de gospodării, fiecare cu 2,56 locuitori.
“Până în septembrie 2014, ne așteptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor real-, de la Grupul Metro și remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanț de hipermarketuri din România”, spune Raluca Răschip, consumer goods&retail director în cadrul companiei de cercetare de piaţă GfK România.
Auchan a primit, în august 2013, OK-ul Concurenței pentru preluarea a 20 de hipermarketuri real-,din România. Astfel, cu o rețea de 31 de hipermarketuri, retailerul francez urcă de pe locul patru pe locul doi în topul lanţurilor de hipermarketuri din România, după Kaufland.
Pe lângă cele 11 magazine proprii, Auchan a rebranduit până acum 7 magazine real-,, urmând să finalizeze procesul în 2014. Rebranduirea scoate din casieria Auchan peste 40 mil. euro.
Reţelei actuale de 31de hipermarketuri Auchan i se vor mai adăuga, în 2015, încă două magazine – unul în Drumul Taberei (10.000 mp) şi unul la Braşov (Coresi -13.000mp). Planul stabilit pentru 2015: 33 magazine, în urma unor investiţii de peste 300 milioane de euro.
În 2012, cifra de afaceri a Auchan România a fost de 442,9 milioane euro, în creștere cu 25% c