Ce am făcut în 2013? Probabil că mulţi dintre noi privim, în aceste zile, în urmă, încercând să ne facem bilanţul ultimului an. Ziarele nu fac excepţie, pretutindeni în lume: ne întrebăm ce am făcut bine, ce am făcut rău, care sunt lucrurile de care suntem mândri şi ce avem de făcut în 2014.
Prin urmare, unde au făcut ziariştii gândul diferenţa în peisajul media din România? Care sunt lucrurile importante pe care gândula încercat să le schimbe în anul care tocmai se termină? Cu ce rămân cititorii gândul din zecile de mii de ştiri care au apărut în ultimul an pe site-ul nostru?
Chiar dacă alegerea a fost grea, putem face un top 10 al campaniilor gândul din 2013, bazându-ne pe audienţa creată şi pe impactul avut nu doar în România, ci şi - lucru mai rar în presa noastră - în străinătate.
Why don't you come over? este probabil cea mai originală invitaţie care le-a fost adresată britanicilor vreodată. A fost prima campanie cu care gândul a început anul 2013, o campanie care, după două săptămâni de la lansare, avea să ajungă în presa internaţională, unde a generat peste o sută de articole. A fost doar începutul, pentru că şi altă teme dezbătute de gândul aveau să ţină primele pagini ale ziarelor ori să ajungă pe fluxurile de ştiri ale agenţiilor internaţionale. Campania Why don't you come over? a fost urmată de Torţionari, un proiect desfăşurat pe parcursul mai multor luni şi care va continua în 2014. După ce l-am descoperit pe torţionarul Alexandru Vişinescu, după câteva luni de căutări, a urmat unul dintre cele mai dificile şi mai dureroase exerciţii de recuperare a istoriei recente. gândul i-a căutat pe torţionarii români în viaţă, a publicat mărturii cutremurătoare ale victimelor şi a susţinut aducerea criminalilor comunişti în faţa justiţiei, fapt confirmat de Parchetul General, care a deschis primele dosare penale de genocid.
2013 a fos